Monday, May 11, 2009

Refleksi Forum

Assalamu 'alaikum.

Apabila saya mendapat panggilan telefon yang ketiga daripada En. Shahar (RTM) yang memberitahu bahawa Bank Islam sudi menaja sepenuhnya produksi dan penyiaran (air time) Forum,...gumbiranya rasa hati... tak terkira, bak kata orang, senyum bibir sampai ke telinga. Apa tidaknya, soal biaya utama (mencecah RM80K) sudah beres. Dia bertanya , "Macamana ustaz jadi ke nak buat forum kat IPTI?"

Saya fikir sejenak, bukan apa, saya kena beri jawapan yang besar implikasinya sedangkan kata putus sebetulnya pada Pengarah. "Emm...ok lah jadi, jadi, tapi nanti saya tanya Pengarah saya dulu". "`Ala kulli hal, terima kasih, kecik tapak tangan padang IPTI kami tadahkan"

Lepas itu, saya terus mendail nombor HP Pengarah dan menjelaskan kepadanya tawaran tadi. Beliau dengan yakin dan gembira memberi respon, "Ok ustaz, kita terima, jadi jangan tak jadi. IPTI boleh". Maka bermulalah fasa realiti cadangan Forum Perdana di kampus Temenggong Ibrahim.

Sehari dua selepas itu, otak dan qalbu saya membuat refleksi. Menyusuri rentetan peristiwa dan tugas yang saya telah terlibat dalam tempoh dua bulan sebelum tarikh Forum... (bersambung)


Jika anda ingin melihat beberapa foto-foto pada malam Forum sila kunjungi laman aljawahiripti.blogspot.com.

Kalau tak de wajah anda dalam mana-mana foto tu...sabor je le ye.

No comments: