Monday, January 26, 2009

"SELAMATKAN PALESTIN" @IPTI

Naib YDP JPP, IPTI dan Pengarah IPTI menyerahkan sumbangan kepada PM Dr. Mohd. Zin (Aman Palestin)



Assalamu 'alaikum
.

Beberapa hari selepas Gazzah di ganyang tentera Zionis Israel selama 22 hari, Institut Pendidikan Guru Malaysia kampus IPTI, JB mengadakan acara kemuncak Program Selamatkan Palestin pada 26 Muharram 1430H/23 Januari lalu, alhamdulillah.

Penceramah undangan daripada Aman Palestin, Sekretariat Johor, Prof. Madya Dr. Mohd. Zin Kandar telah menyampaikan fakta-fakta sejarah dan semasa serta motivasi dengan sokongan klip video, gambar dan karikatur. Saya kira "convincing" dan menarik tumpuan audien yang terdiri daripada pelbagai kaum dan agama.

Sebelum itu, saya telah mengadakan 2 kali perbincangan dengan Pengarah IPTI, Tn. Hj. Mohd. Said Hasran untuk mendapatkan pandangan dan kelulusan. Beliau memberi sokongan padu termasuk beberapa aktiviti sampingan yang dikemukakan oleh Biro Kerohanian JK Perwakilan Pelajar untuk menyemarakkan lagi kesedaran dan semangat para bakal guru dan semua warga IPTI. Lanjutan daripada itu, pada 19 Januari dijalankan pelancaran Tabung Keprihatinan Palestin.

Aktiviti-aktiviti lain sepanjang tempoh daripada 19hb hingga 23hb;
- pungutan tanda tangan & ucapan semangat kepada rakyat Palestin,
- kutipan derma, sejumlah RM7,o05 disalurkan melalui Aman Palestin,
- membuka booth maklumat Palestin,
- tayangan video "The Iron Wall".

Duhai warga Gazzah khasnya dan Palestin amnya, sesungguhnya kami sedar bahawa apa yang kami lakukan ini hanyalah sekelumit jika dibandingkan dengan penderitaan dan pengorbananmu, umpama langit dan bumi. Walau apapun, semoga Allah terima sebagai amal solih dan moga jadi jawapan di hadapan Allah kelak.








No comments: